default mode networkהדרך למציאת פתרון  

לא מוצא פתרון למה שמטריד אותך? 
אתה לחוץ למצוא פתרון ומרגיש שלא מצליח לחשוב? 
שמעת על ברירת המחדל של המוח? 

באופן טבעי, כאשר אנחנו רוצים פתרון ולא מוצאים אותו, אני פשוט חושבים יותר ויותר ולעיתים עד למצב של כאבי ראש על מנת למצוא את הפתרון המיוחל. 

אך תראה כיצד מצאו את הפתרונות הגדולים בהיסטוריה האנושית:
"ניוטון ישב מתחת לעץ, נפל עליו תפוח, ואז הוא הבין את כוח המשיכה. איינשטיין הלך לטיול על הנהר, ואז הבין את האור, ואת ממד הזמן והמרחב. ארכימדס שכב באמבטיה, ופתאום קפץ 'אאוריקה'(מצאתי/פתרתי). "
גם אצלנו בחיים הרגעים של 'אאוריקה' הגיעו מרגעים של שקט, כי נתנו לברירת המחדל במוח להיכנס לעבודה.
אם אתה בלחץ למצוא פתרון…אתה עובד הפוך!

מה היא ברירת המחדל של המוח?

רשת ברירת המחדל (באנגליתdefault mode network או DMN) היא מערכת של אזורי מוח שונים הפועלים יחדיו בצורה מתואמת כשהאדם נסוג ממטלות מכוונות, ושרוי במנוחה.

המוח האנושי שוקל רק 2% ממשקל הגוף, אך צורך פי 10 חמצן לעומת גודלו, כלומר 20% מצריכת החמצן בגוף מסופקת למוח. במחקרים חדשים בנושא המוח, נמצא שמרבית האנרגיה הזו מנוצלת לשיחות פנימיות של רשתות המוח השונות עם עצמן, גם כאשר אנחנו נחים. בזמן זה שהסנכרון בין חלקי המוח עובד מצוין, זה הזמן להקדיש מחשבה לצורך מציאת פתרון.

בהמלצה זו ישנה אמונה אצל מרבית בני האדם כי חוסר מעש היינו שעימום אשר נתפס אצלנו כבלתי רצוי וחסר תועלת., וכאשר יש לי בעיה לפתרון הדבר האחרון שארצה זה להשתעמם. הרי אם אנחנו לא מסוגלים להעסיק את עצמנו, האין זה מעיד על "ראש קטן" או לפחות על "עצלנות מחשבתית"? התשובה היא בהחלט לא. שיעמום הוא מצב שברגע נתון למוח פשוט אין עיסוק מסוים להיאחז בו, ובעיקר – זמן שבו הוא נטול גירויים חיצוניים. וזה, דווקא, מצב חיוני מאוד לחשיבה יצירתית.

איך עושים את זה?

  1. ראשית תאמר לעצמך שאתה מבין שעדיף קודם להירגע וכך למצוא את הפתרון בקלות יותר.

  2. תתכנן את הזמן והמקום להיכנס למצב של רגיעה.

  3. קח כמה רגעים של שקט (מכשיר נייד על מצב שקט), במקום שקט (חדר מנוחה/חוף ים/חיק הטבע/ אמבטיה) ופשוט תתן למוח שלך לעבוד בתנאים הכי טובים שיש.

  4. תעבוד עם דף וכלי כתיבה על מנת לשרבט את כל מה שעולה לך בראש.

באימון NLP – ניתן ללמוד ולהתאמן על ידי מאמן NLP מוסמך, בנושא ניצול משאבים באופן הפרודוקטיבי ביותר עבור המתאמן. אימון בדמיון מודרך ומדיטציה משפרות את היכולות שלנו להגיע לרמה מדיטטיבית גבוהה בה ניתן להגיע לפתרון קונפליקטים ובעיות סבוכות אחרות.

במאמר על FOMO שכתבתי, ותוכלו לקרוא אותו כאן, תבינו את השימוש המיותר והמזיק שלנו ברגעים המיוחדים של "ברירת המחדל של המוח".

הנה מצאת פתרון כיצד למצוא פתרון 😉